Garson veya Servis Elemanında Gereken Özellikler İşletmelerin en büyük amacı harika ürünler üretmektedir. Ancak üretilen muhteşem ürünler doğru bir şekilde sunulmazsa tüm değerini bir anda yitirebilir. Restoranlarda da bu kural çok büyük önem taşır. Restoran sahipleri en iyi ustaları getirip en iyi malzemeleri alarak muhteşem yemekler hazırlayabilir. Ancak garsonlar tarafından yapılan sunumlar başarısız olursa bu kaliteli üretim hiçbir anlam ifade etmemeye başlar. Bu durum da garsonluğun bir restoran için ne kadar önemli olduğunu gösterir.
İnsanlar garsonluk mesleğine işsiz kaldıkları dönemde yapabilecekleri bir iş gözüyle bakarlar. Restoran adisyon programı sebebiyle herhangi bir yeteneklerinin ya da özelliklerinin olmasının gerekli olmadığı düşünülmektedir. İlk garsonluk deneyimi sırasında insanlar ne kadar yanıldıklarını anlayacaklardır. Garsonluğun başarılı bir şekilde yerine getirebilmesi için gerekli bazı özellikleri barındırmak gerekmektedir. Bu özellikler tecrübe ile harmanlanırsa çok başarılı bir sonuç ortaya çıkabilmektedir. Garsonlar kendilerine katmaları gereken özellikleri belirleyip bunların gerçekleşmesi için çalışmalarını gerçekleştirmekle görevlidir.
Güleryüzlü ve Saygılı Olmak
Garsonların sahip olmaları gereken çok sayıda özellik bulunabilir. Ancak bunların başında sayılması gereken ilk özellikler güleryüzlü ve saygılı olmasıdır. Bu özellikleri göstermeyen herhangi bir garsonun başarılı olma ihtimali olmamaktadır. Restoran otomasyon programı kullanım becerisi ve tecrübesi ne kadar üst seviyede olursa olsun güleryüzlü olmayan bir kişinin çalıştığı restorana fayda sağlaması mümkün olmamaktadır. İyi bir garsonda olması gereken özellikler arasında ilk sırada gelen güleryüzlü olmak müşterilere direkt olarak yansımaktadır. Müşterilerin de huzurunu ve mutluluğunu arttırabilmektedir.
Restorana gelen misafirler ile iletişime geçildiğinde samimi bir davranış sergilemek oldukça önemli görülür. Samimi bir ortamın oluşturulması hem misafirlerin kendisini rahat hissetmesini hem de restoranda daha uzun süre kalmasını sağlar. Ancak bu samimiyet gerçekleştirilirken saygı sınırlarının içerisinde kalınması gerekmektedir. Misafirlere “siz” hitabıyla konuşulması ve samimiyet ne olursa olsun “sen” hitabına geçilmemesi gerekmektedir. Sürekli olarak gelen müşterilere isim ile hitap edilmesi etkileyici olacaktır. Ancak her zaman sonuna bey ya da hanım gibi hitap kelimelerinin eklenmesi gerekmektedir.
İkna Edici Olmak
Garsonların en önemli özellikleri arasında ikna edici olmak gösterilebilir. Garsonlar, yalnızca herhangi bir ürünün adisyon sistemleri üzerinden siparişi için ikna edici olmazlar. Aynı zamanda işletmenin kalitesi konusunda da ikna edici olabilmektedirler. Samimiyetle harmanlanan ikna edici özellik garsonluğun incelikleri arasında gösterilmektedir. Restoranlarda ana yemeğin dışında sunulan içecekler, salatalar, aperatifler ve tatlılar her zaman ikna edici bir özellik sayesinde müşterilere ulaştırılmaktadır.
İkna edici özelliğinin olduğunu düşünen kişilerin doğru önermeler ile bunları müşterilere aktarması gerekmektedir. Ürünlerin en etkili yönlerinden bahsedilebilir. Bu konuda gereğinden fazla bilgi vermek ısrarcı bir tavır içerisine girilmesine de sebep olabilmektedir. Bu sebeple de küçük önermelerin yapılması ve sonrasında misafirlerin cevaplarının beklenmesi gerekir. Olumsuz cevaplarda önermenin farklı bir şekilde tekrarlanmasına gerek olmamaktadır. Bu şekilde uygulamalar restoranın gelirlerini ciddi şekilde arttırabilmektedir.