İşletmelerin açıldığı günden itibaren planlı ve sistemli bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Akşam saatlerinde işletmedeki ciroya bakılıp bunun toplanması ve sonrasında giderlere dağıtılarak devam edilmesi son derece yanlıştır. Yapılacak olan harcamaların belirli bir sistem üzerinden hesaplanması ve buna göre kazançların kullanılması gerekmektedir. Yemek sektöründe hizmet veren işletmelerin giderleri çeşitliliğe sahiptir. Bu sebeple de unutmamak ve kontrollü bir şekilde ilerlemek çok mümkün olmaz. Bu sebeple de profesyonel yardım alınması gerekmektedir.
Restoranların gelir ve giderlerinin kontrol edilmesinde bilgisayar yazılımlarına yönelmek gerekmektedir. Bu yazılımların ilk satın alındıkları dönemde bilgilerin tamamının girilmesi gerekir. Bu süreç biraz zaman alabilir. Ancak sonrasında çok rahat bir şekilde gelir ve gider miktarları analiz edilebilmektedir. Restoran otomasyonu olarak sunulan GoPos en doğru tercihlerin başında gelmektedir. Çok geniş imkanlar sunan, kolayca kullanılan ve her sisteme ayak uydurabilen bu program tüm gelir ve giderlerinizi tutacaktır. Ayrıca istediğiniz her an sizlere rapor sunma imkanı da bulunur.
Gelirlerin Analizlerini Yapma İmkanı
Restoranların tek geliri müşterilerine sundukları yemeklerdir. Ancak bu yemeklerde çok farklı ödeme seçenekleri bulunur. İnsanla nakit ödeme yapabildiği gibi kredi kartlarını da kullanabilmektedir. Bunlara ek olarak özel firmaların düzenlediği kartlar ile de restoranlarda ödeme yapılabilmektedir. Bu kadar çeşitli ödeme seçeneğinin bulunduğu restoranlarda toplam kazancın elde edilmesi restoran yazılımı ile çok kolay olmaktadır. Siparişlerin tamamı GoPos üzerinden geçtiği için hangi ödeme seçeneği kullanılırsa kullanılsın bir ara görülebilmektedir.
Gelirlerin elde edilmesinde sunulan yemeklerin hangisi olduğunun önemi büyüktür. Restoran işleten kişiler, yalnızca gelirlerinin yeterli olup olmadığına bakarlarsa büyük bir yanılgı içerisine düşeceklerdir. Kazandıkları paranın hangi ürünlerden geldiğinin analiz edilmesi gerekmektedir. Bu sayede restoranların gelir düzeyi çok daha yüksek seviyelere çıkabilmektedir. GoPos programı günlük, haftalık, aylık ya da yıllık olarak restoranlarda hangi ürünün ne kadar satıldığını gösterebilmektedir. Bunu rapor halinde sunduğu için kolaylıkla takip edilebilmektedir.
Giderlerin Analizlerini Yapma İmkanı
Gelirlerin analizi kadar giderlerin analizi de çok büyük önem taşır. İşletme sahipleri, harcamalarının tamamını analiz etmek ve bunları azaltmanın yollarını aramakla görevlidir. Restoranların giderlerinin en büyük kısmını yemeklerin üretimindeki malzemeler almaktadır. Tedarikçilerden istenen malzemelerden bazıları günlük olarak gelirken bazıları haftalık ya da aylık olarak teslim edilir. Adisyon programı sayesinde tüm bu giderler liste halinde getirilebilmektedir.
Gider raporlarında alınan malzemelere göre gelir raporlarında satılan yemekler karşı karşıya getirilmelidir. Bu şekilde hangi malzemelerden daha az alınmasının gerekli olduğu ortaya çıkabilir. GoPos sayesinde her zaman yeteri kadar ürün alınırken ziyandan olabildiğince uzak kalınacaktır. Restoranın sunduğu kaliteyi etkilemeden malzemelerin daha düşük miktarlarda alınması tamamen sistemin sunduğu raporların incelenmesi ile gerçek olabilir. Bunun için işletme sahiplerinin birkaç dakikasını GoPos uygulamasına ayırması yeterli olmaktadır.