Restoran işletmelerinin adisyon yazılımına kesinlikle ihtiyacı var. Geleneksel yöntemler kullanarak yüzlerce müşteriyi aynı anda yönetmek ve onların taleplerini gerçekleştirmek kesinlikle mümkün değil.
İşte bunun için mevcut teknolojik imkanlardan sonuna kadar yararlanmak gerekecektir. Bu sayede restoran yazılımı sayesinde hem siparişlerin kontrol altına alınması hem de müşteri memnuniyetinin sağlanması olanaklı hale gelecektir.
Adisyon Yazılımında Olması Gerekenler
- Profesyonelce tasarlanmış olmalı : Adisyon yazılımı kullanıcının rahatlıkla anlayabileceği sade ara yüzle tasarlanmış olmalı ve teknik kodlamadan uzak durulmalıdır.
- Sipariş yönetimine dayanmalı : Müşteri masasının sıra numarası takibatı, müşteri sipariş takibatı ve mutfakla her an irtibatın koparılmadan ivedilikle operasyon gerçekleştirmeye uygun olmalıdır.
- Finansal işlemlerde güvenli olmalı : Güvenilir yazılım desteğiyle tasarlanarak müşterilerin sıkça kullandıkları ödeme aracına (kredi kartı, bank kart, nakit vs) uyumlu olmalıdır.
- Bulut tabanlı olmalı : Stok kayıtlarının ve envanter kayıtlarının tutularak raporlanması için güvenilir depolama birimine gereksinim duyulur. Bulut sistemi bunun için vardır. Raporlama işleminin gerçekleştirildiği stok, envanter ve ham madde sarfiyatına ilişkin olarak arşive kolaylıkla erişim imkanı sunmalıdır.
Kesintisiz Müşteri Memnuniyeti
Kesintisiz Müşteri Memnuniyeti İçin Adisyon programı İnternetin erişimi olmasa da offline özelliğiyle çalışmaya devam edebilen adisyon yazılımı sayesinde müşteri memnuniyeti gerçekleştirilir. Bu sayede müşterinin sürekli tercih ettiği restoran işletmesi olarak kalabilmek gerçekten de son derece önem teşkil eden niteliklerden birisi olarak karşımıza çıkar. Bu da her anlamda önemli bir husustur.
Restoran Adsiyon Sistemin Faydaları
Gelişen teknoloji sayesinde bir çok sektör işlemlerini daha hızlı ve daha hatasız bir şekilde yapabilmektedir. Yiyecek içecek sektörü de gelişen bu teknoloji sayesinde operasyonlarını daha verimli bir şekilde yönete bilmektedir. Restoranlarda kullanılan yönetimsel alanda en önemli gelişme ise her geçen gün yenilenen ve ihtiyaçlara göre güncellenen restoran adisyon sistemleridir. Restoranların butik ya da zincir olması restoran adisyon sistemlerinden yararlanmayı etkilememektedir.
Restoran adisyon sistemlerinin restoranlara sağladığı faydalar oldukça fazladır. Bunların en başında müşteri memnuniyeti arttırması gelmektedir. Müşterilerden alınan siparişler hızlı bir biçimde işleme girmekte ve servisleri daha hızlı ve daha hatasız bir şekilde gerçekleşmektedir.
Ayrıca restoran mutfaklarında da bu sistemler siparişlerin daha hızlı hazırlanmasını sağlamaktadır. Ayrıca müşterilerin özel isteklerini yerine getirmek daha kolay olmaktadır. Mutfaklarda bulunan ürünlerin stok durumlarının izlenmesi ise kolaylaşmıştır. Biten ya da azalan ürünler sistem tarafından takip edilerek gerekli bildirimlerin zamanında yapılması sağlanmaktadır.
Restoran adisyon sistemleri kasa işlemlerini de kolaylaştırmaktadır. Sistem üzerinden masaların sipariş durumları kolaylıkla takip edilir ve ödemeler müşterinin istediği gibi alınabilir. Diğer bir yandan kasanın anlık durumu da sistem sayesinde kontrol edilebilir. Faturalama işlemlerininde sistem üzerinden yapılabilir olması sistemin diğer yararlarındandır. Gün sonu işlemlerinin geniş verilerle hazırlanması ise yöneticilerin önlerini görmelerine olanak tanımaktadır. Sisteme girilen verilerin sıkı güvenlik önlemleri altında saklanması ve kaybolma gibi bir risklerinin olmaması da diğer bir artıdır.