Bir restoran işletmesinde müşterilere sunulacak gıda malzemelerinin her zaman belirli bir stok ile mevcutta bulunması ve bu stokun restoran otomasyon sistemi gibi yazılımlar ile mutlak olarak takip edilmesi gerekir. Çünkü bir müşteri herhangi bir markete gittiğinde bir ürünü bulamadığı zaman bir dahaki seferinde aynı marketi tercih etmeyebilir. Ancak bir müşteri bir restoranda istediği menüyü veya lezzeti ikinci seferinde bulamadığında, en fazla 1-2 defa sonrasında artık bu restoranı tercih etmeyecektir.
Restoranlarda genellikle aranılan belirli lezzetler ve alışılmış tatlar yer alır. Müşteriler, bir kafeterya veya restoranda sabah kahvaltısı yapmak istediklerinde, genellikle tadını bildikleri sucuklu tost, kaşarlı omlet veya sigara böreği gibi ürünleri daima kahvaltı masasında görmek isterler. Bu devamlılığı sağlayabilmek ve müşteri isteklerini sürekli olarak kaliteli bir şekilde karşılamak için gereken her ürün mutlaka stoklarda bulunmalıdır.
Ürün Stok Takibi İçin Restoran Otomasyon Sistemi
GoPOS tarafından sunulan restoran otomasyon sistemi kullanılması vasıtasıyla elde edilen en önemli avantajlardan birisi de bir restoran içerisinde bulunacak yiyecek ve içecek kalemlerinin takibinin yapılabilmesidir. Örneğin, ilkbahar mevsimi boyunca müşterilerinize sunduğunuz taze yeşilliklerin günlük stoklarını, ne kadar sunum yapılabileceğini ve kullanım tarihi gibi her noktasını bu cafe restaurant programı sayesinde belirleyebilirsiniz.
GoPOS cafe yazılımları kullanılması ile birlikte restoran içerisinde gündelik olarak standart şekilde kullanılan peynir, yumurta, makarna gibi ürünlerin stok miktarlarını takip edebilirsiniz. Ayrı bir şekilde de sadece sezonluk olarak sunulan örneğin karpuz ürün kalemini de mevsiminde takip ederek, hem ne kadar stok bulunduğunu hem maliyetlerinin ne olduğunu hem de ne kadar kullanıldığını rahatlıkla belirleyebilirsiniz.
Aslında restoran adisyon sistemi kullanıldığında, her ürün için stok ve reçetelendirme gerçekleştirildiği zaman bu ürünün ne kadar alınması gerektiği, ne kadar kullanıldığı ve ne kadar faydalı olup olmadığı görülebilir. Stok gerçekleştirilen bir ürünün takibi yapıldığında, ürünün gerçekten kullanılıp kullanılmadığı veya daha az mı yoksa daha fazla mı tüketilmesi gerektiği çok daha rahat belirlenebilir. Bu durum bir restoran işletmesi içerisinde ürünlerin fire göstermeyecek şekilde stoklanmasını veya stoklardan çıkarılmasını sağlar.
Ürün Reçetelendirme İle Sağlıklı Ürün Kullanımı
Bir restoran veya kafeterya içerisinde kullanılan her ürün, gıda ürünü niteliğinde bulunduğu için güncel bir takip yapılarak sağlıklı bir şekilde kullanım gerçekleştirmek önemlidir. Örneğin, tavuk ürünlerini müşterilerine sunan bir restoranın, kullandığı tavuk ürünlerini çiğ olarak sakladıktan sonra son kullanma tarihi, gramaj, tür, renk, numune gibi her nokta ile reçetelendirmesi ve restoran otomasyon sistemi ile takip etmesi gerekir.
Ham madde veya mamul olarak sunulacak gıdaların doğru bir şekilde takip edilmesi, müşteriye sunulacak son ürünün sorunsuz olmasına olanak sağlar. Hiçbir müşteri sorunlu gördüğü ve beğenmediği bir ürünün sunulduğu işletmeyi kolay kolay tekrar tercih etmeyecektir. Bu durum restoran ve kafeterya işletmeleri için büyük bir müşteri kaybına ve hatta kitlesel bir kayba sebep olabilir.
Bir restoran işletmesinin cafe yazılımları kullanarak elde ettiği stok ve reçetelendirme sayesinde müşterilerine sunacağı ürünleri önceden bilmesi, menülerini bu şekilde güncel tutması ve özellikle franchise çalışan işletmelerde uzak noktadan dahi stok takip yapabilmesi büyük bir avantaj sağlamaktadır. Bu avantaj bulut teknolojisi üzerinde veya internet bağlantısı ile çalışabilen GoPOS restoran otomasyonu sistemi sayesinde her işletmede elde edilebilir.